sâmbătă, 12 februarie 2022

Sergiu Samson & Victoria Pleșca, despre dragoste, sacrificii și restaurantul pe nume „SANTLIVIS” (Santander)

Există un singur restaurant pe nume SANTLIVIS în lume și el aparține unui cuplu de moldoveni înrădăcinați de ani buni în Cantabria. Locația se regăsește la sensul giratoriu Cuatro Caminos (Santander) și se bucură de note foarte bune pe platforma TripAdvisor, pentru că din bucătăria sa ies nu doar bucate cu specific iberic, ci și moldovenesc. Cu ocazia zilei de San Valentín, ne-am propus să aflăm de la Sergiu și Victoria cum e să pui pe roate un brand gastronomic în Spania și cum reușesc, pe lângă acest proiect, să formeze o familie demnă de toată admirația. 


STABILIREA ÎN SPANIA
 Sergiu: 
„Povestea mea e cam tristă. Pe când aveam 16 ani, după un accident tragic, unul dintre părinți a plecat din viață - mama. Tata a rămas cu multe traume după accident nu putea munci. După multe greutăți, am hotărât să plec din țară. Având rude în Spania, am ales să vin în țara aceasta super frumoasă! Mi-a plăcut totul din primul moment în care am ajuns aici: oamenii, cultura. Dar m-a cucerit definitiv cu cea mai bună gastronomie probată vreodată!”

 Victoria: 
„De mic copil mi-a plăcut să fiu alături de apă, visul meu era ca atunci când voi fi mare, să trăiesc lângă mare, nicI nu îmi trecea prin cap că aveam să trăiesc lângă ocean! Deși nu iubesc deloc nisipul, să simt mirosul oceanului era visul meu! La 19 ani eram deja pregătită să plec fără să privesc în urmă, să las studiile superioare la frecvență redusă și părinții supărați-foc. Dar nu m-a oprit nimic, scopul meu era să ajung în Italia, fiindcă pe atunci plecau toți într-acolo. Eu, practic din greșeală, am ajuns în Spania! Eram fericită că am ajuns la ocean, dar nu și pentru că era vorba de Spania! De la bun început mi-a fost foarte greu, dar necătând la tot ce am trecut, m-am îndrăgostit de această țară, de cultură, limbă, pe care m-am străduit s-o învăț la perfecție! Cantabria m-a cucerit cu naturalețea ei și așa mi-a devenit a doua casă!”


O IUBIRE CA-N FILME
Sergiu: 
„Pentru mine iubirea este întregul înțeles al vieții și existentei noastre! Ufff, dacă aș putea spune tot ce simt pentru EA, aș deveni un scriitor! Pentru mine este perfectă, e perfecțiunea întruchipată din cap până în picioare, e unică! Nu am înțeles acest lucru în momentul când am cunoscut-o, dar nu mi-a trebuit nici prea mult timp să înțeleg că este idealul meu! Pot să vorbesc ore întregi despre EA și niciodată n-am să obosesc să-i zic cât de mult o iubesc! Probabil puțini or să înțeleagă ceea ce vreau să spun, dar Victoria este o binecuvântare în viața mea.”

Victoria: 
„Iubirea este cea mai frumoasă muzică din partitura vieții. Fără ea, ai fi un etern afon în corul imens al omenirii.” -  Roque Schneider 
„Suntem un cuplu format din doi oameni imperfecți, care refuză să renunțe unul la celălalt. Pot să strig în fața întregii lumi: sunt foarte norocoasă că am acest bărbat lângă mine. Gingășia lui, sensibilitatea, super romanticismul său mereu au reușit să mă surprindă. Prin simțul umorului mă face să zâmbesc zi de zi. Căldura dăruită din primul moment, susținerea lui în momentele grele și foarte multe alte calități ale lui Sergiu mi-au cucerit inima! Este unicul erou din povestea mea de dragoste!” 


ISTORIA UNEI LEGENDE - „SANTLIVIS”
Sergiu: 
„După cum ziceam, gastronomia spaniolă m-a cucerit, iar eu având studii de bucătar încă din Moldova, am decis să fac studii și în Spania. După primul an aici, am început să lucrez în domeniu. Îmi place foarte mult să gătesc, să învăț lucruri noi și să inventez ceva nou, sigur era doar un vis să pot să am restaurantul meu, dar cu ajutorul familiei, al nașilor de cununie, visul a devenit realitate. În 2013, pe 4 Decembrie, am deschis împreună cu nașii noștri acest restaurant!

Victoria: 
„Multe idei au fost și ne-au trecut prin cap, dar ne doream ceva deosebit, ceva ce ne poate  identifica pe noi! „SANT” - sunt primele litere ale frumosului oraș Santander, iar în „LIVIS”, fiecare literă este inițiala prenumelor întregii familii. În așa mod s-a născut numele restaurantului.”  


DEOSEBIREA DE ALTE RESTAURANTE
Sergiu, Victoria: 
„Nu putem spune că e deosebit, e un restaurant bazat pe gastronomia spaniolă. Totuși, este special pentru că noi combinăm bucătăria Moldovei cu cea spaniolă, am făcut-o de multe ori și oaspeții au rămas încântați. Ne specializăm mai mult în carne carne de vită de calitate superioară. Restaurantul nostru oferă Meniu de zi și Meniu de Weekend. Toate bucatele sunt pregătite din produse de cea mai bună calitate. Avem un sortiment mare de aperitive și gustări reci și calde, un mare sortiment de vinuri de rezervă! De asemenea, oferim un Meniu Moldovenesc pentru petreceri și sărbători. Vă așteptăm cu drag!”


RESTAURANTUL - A DOUA CASĂ
Sergiu:
„Sincer, e foarte greu să găsești timp pentru toate, 75% din timpul meu îl petrec la muncă, omul prin muncă e slăvit. Sigurul timpul liber care îmi rămine îl petrec alături de familia mea. Având 3 fete acasă, vă dați seama de ce practic tot timpul sunt la muncă (zâmbește). Cerințele sunt foarte mari, iar eu  mă strădui să fac față, să fiu un bun soț și tată.”


„DAȚI-MI UN PUNCT DE SPRIJIN ȘI VOI RĂSTURNA PĂMÂNTUL”
Victoria: 
„Cum le reușesc pe toate?? Sunt obositor de organizată. Să știți că e foarte greu pentru cei din jur, mi s-a zis de multe ori că îi înnebunesc pe toți cu perfecțiunea mea! Și sunt de acord cu acest fapt, suntem toți diferiți, avem ritmuri și moduri de a fi diferite. Eu sunt genul de om căruia îi place la nebunie să aibă totul bine organizat și perfect! Am ajuns la concluzia că dacă vreau să fac multe în viață (și practic mereu sunt implicată în multe concomitent), trebuie să existe ORDINE ȘI DISCIPLINĂ. Altfel, vine haosul și nemulțumirea. În spiritul ordinii și organizării educ și copiii. Dedic mult timp educației, dar când soțul are nevoie de ajutor, găsesc timp și pentru asta. În paralel îmi place să studiez. Fac o mulțime de lucruri zi de zi, dar toate îmi dau energie. Noi iubim călătoriile, adorăm să cunoaștem obiceiurile și cultura altor țări, dar cel mai mult - arta lor culinară. Indiferent unde am pleca, trebuie să gustăm bucatele tipice de acolo. Ceea ce iubim cel mai mult este să petrecem timp împreună, să ne deconectăm de la restul lumii și să fim doar noi doi.”


DEFINIȚIA PRIETENIEI PESTE ANI
                                                                   Sergiu:
Din experiența mea, pot să spun că sunt înconjurat de o mulțime de oameni care se numesc PRIETENI, dar în realitate le cunosc doar înfățișarea. Prietenia înseamnă loialitate. Prima și cea mai importantă cerință pentru prietenii adevărați este să fie loiali unul față de celălalt și să înfrunte furtunile vieții împreună. Unii oameni nu obțin acest lucru. Ei cred că prietenia este o modalitate convenabilă de a petrece timpul la un pahar de vin, la o poveste într-un bar, o modalitate de a-și demonstra valoarea sau e un înlocuitor pentru ceea ce le lipsește. Când crești, se schimbă modul în care percepi să îți trăiești viața. Prioritățile tale se schimbă și începi să înveți ce înseamnă să te pui pe primul loc. Acesta este motivul pentru care dacă ne găsim cu tot mai puțini prieteni pe măsură ce îmbătrânim, nu pierdem prieteni. Tocmai descoperim cine sunt prietenii adevărați. Prietenia este ca un maraton pe drumul vieții și nu toată lumea poate alerga până la capăt. Nu toată lumea rezistă până la capăt. Oricare ar fi motivul, adevărații prieteni vor fi alături de noi pe tot parcursul vieții. Vor trece peste obstacole alături de noi și prin momente grele, pentru că eu sunt, în primul rând, un bun prieten.”

SECRETUL UNEI CĂSNICII FERICITE
Sergiu:
„O relație fericită e bazată pe încredere, respect, sinceritate și compromisuri! Partenerul trebuie să-ți fie și cel mai bun prieten, cu care poți vorbi despre tot și toate. Muncim foarte mult pentru a avea o familie fericită. Soția mea este o persoană unică pentru mine, care mă face fericit în fiecare zi, chiar și când nu spune nimic. Zilnic ne spunem lucruri frumoase, involuntar, pentru că așa simțim unul pentru altul. Suntem foarte îndrăgostiți de noi! Știu sigur că lângă ea voi îmbătrâni în cel mai frumos și natural mod!” 

Victoria:  
„O căsnicie fericită este ca o operă de artă la care lucrezi în fiecare zi, pe care o înfrumusețezi în fiecare clipă cu iubire, prezență, autenticitate și bucurie! Cu toată siguranța pot spune ca suntem un cuplu fericit! Pentru că facem totul pentru asta! Care este secretul??? Foarte simplu: fiți dedicați unui altuia, e o regulă extrem de simplă, într-adevăr, dar foarte importantă, gândiți deschis și liber, acceptați compromisurile. Vor exista momente în care partenerul nu va renunța la ideea sa și vă veți supăra. Învățati să faceți compromisuri când este cazul. Aveți grijă nu doar de corpurile voastre, ci și de suflete. Hrăniți-vă inimile cu iubire. Exprimați-vă dragostea în fiecare zi. Fiți deschiși și sinceri unul cu celălalt. Iertați-vă greșelile. Iertarea este un element fundamental pentru o căsnicie fericită. Trăiți acum. Nu lăsați ca distragerile vieții să vă impiedice să trăiți acest moment. Rămâneți concentrați pe ceea ce este cu adevărat important. Găsiți fericirea. Dacă găsiți ceva care vă face mai buni, mai fericiți, bucurați-vă de acel lucru pentru că și căsnicia voastră va avea de câștigat! Iubiți-vă și fiți fericiți azi, uitați de ziua de mâine, iar dacă ajungeți mâine, atunci iubiți-vă ca ieri!!”


Sănătate și iubire veșnică în familia voastră! Vă mulțumim pentru aceste mărturii!

Photo credit: Arhiva personală, Santlivis                                                           
Autor: Daniela David

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lilia Vizitiu, drumul la Medicină de Familie, la propriul cabinet de Medicină Estetică în Cantabria: „Mizez pe rezultate naturale și de lungă durată!”

În paralel cu munca de ani de zile în cadrul Centrului de Sănătate Polanco, în calitate de medic de familie, Lilia Vizitiu ne anunță cu bucu...