duminică, 10 martie 2024

Irina Șonțu: „Sunt juristă, mi-am deschis propriul salon de unghii la Moscova, dar dragostea m-a adus la Santander!”

Cariera de nail artistă a Irinei Șonțu a început acum mai bine de 10 ani, însă puțini știu că tânăra meșteriță originară din Cupcini, Edineț, a condus o afacere proprie la Moscova. A ajuns la Santander pentru a-și întemeia o familie, aici a continuat să crească profesional, astfel încât astăzi oferă servicii de manichiură, pedichiură și micropigmentare în cadrul salonului SHair Company. Irina ne-a povestit despte cum este să muncești în regim de autonomă în această industrie, care este secretul agendei pline și cât de important este, pentru un meșter bun, investiția continuă în propria formare.


Sunt juristă, dar am ales să fiu nail artistă. În 2012, am absolvit Facultatea de Drept de la USEM, hotărâtă să emigrez la Moscova, acolo unde se afla de mai mulți ani familia mea. Mereu îmi plăcea să am unghiile îngrijite, așa că între timp făcusem și un curs de manichiură. La Moscova mi-am găsit repede un job. Am fost angajată la un salon de frumusețe din centrul capitalei, dar între timp continuam să mă formez în Nail Art. Cerințele erau înalte și calitatea serviciilor trebuia să fie impecabilă. 


În industria frumuseții, modernizarea are loc rapid, trebuie să ții cursul celor mai noi tendințe și tehnici. Când am simțit că sunt sigură de capacitățile mele, am deschis propriul salon de manichiură și pedichiură în centrul Moscovei. Făcusem o mulțime de cursuri de modelare a unghiilor: French, Nail Couture, Diamond Point și altele. Știam că o afacere din domeniul beauty poate funcționa doar dacă oferi servicii de înaltă calitate. Mai multe personalități notorii din Rusia mi-au pășit pragul, printre care Irina Dubtsova - interpretă, Katya Lemeza - fotomodel sau designerul Anastasia Kuchugova.


Am ajuns în Spania pentru că dragostea mișcă sori și stele. La Santander nu îmi era ușor deloc la început, totul era diferit. Dintr-o metropolă, am ajuns într-un oraș mic. Mi-am început foarte repede activitatea, m-a ajutat să mă integrez în societate mai simplu. În jumătate de an în Spania, am reușit să am agenda plină, chiar dacă munceam de la domiciliu

Îmi iubesc activitatea și fiecare zi o încep cu mare plăcere. Ca și orice muncă, te epuizează până la sfârșitul săptămânii, însă îmi recapăt puterile foarte repede. Am reușit să îmi continui cursurile și în Spania, pe unul din ele l-am desfășurat la Barcelona. 

În prezent, colaborez cu salonul de frumusețe SHair Company, după mai bine de 7 ani, cât am prestat servicii de manichiură și pedichiură de la domiciliul meu. Simțeam necesitatea de a pleca la serviciu ca toată lumea, iar când o clientă intra în casă, fetița mea striga: „Mama, uñas noo!!”. A fost una din primele fraze pe care le-a rostit. Mă gândeam că va urî unghiile. 

Cea mai actuală manichiură este cea sculptată cu gel - este cea mai rezistentă și stilată. Majoritatea clientelor preferă manichiura franceză, iar roșul și ombré-ul sunt pe primul loc. Am cliente care experimentează îndrăzneț în culori, unghii, forme, design. Totuși, consider că simplitatea este esența adevăratei eleganțe.

Nu știu dacă mă diferențiez de alte colege de breaslă, însă pot afirma că mă simt realizată și împlinită din punct de vedere profesional. Niciodată nu am dus lipsă de lucru, ba chiar există momente în care îmi doresc ca ziua să aibă mai multe ore

Răbdarea, experiența și ideea de a fi un model pentru ceilalți sunt esențiale în managementul timpului meu. 

Deja de 2 ani, am început să îmi extind sfera serviciilor. Am studiat micropigmentarea, iar ca să pot oferi acest tip de tratament estetic, m-am format în cadrul mai multor cursuri individuale, printre care Phi Brows, Shade Stroke, POWER (sprâncene cu efect pudrat). Micropigmentarea, indiferent de tehnică, vă poate oferi un look proaspăt la orice oră.  

Îmi place să mă dezvolt și să cresc, îmi place munca mea și îndemn și pe alții să aibă curajul să identifice acea activitate în care se regăsesc. Job-ul îmi aduce multă satisfacție și entuziasm, la muncă mă simt fericită, utilă și importantă, deși facturile și impozitele uneori te doboară. Muncesc în regim autonom de 7 ani, nu este simplu deloc! 

Îndemn femeile să nu uite de ele, să se iubească și să aibă grijă de ele, să își urmeze visul și să fie frumoase nu doar fizic, ci și sufletește! 


Photo credit: arhiva personală, Instagram

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lilia Vizitiu, drumul la Medicină de Familie, la propriul cabinet de Medicină Estetică în Cantabria: „Mizez pe rezultate naturale și de lungă durată!”

În paralel cu munca de ani de zile în cadrul Centrului de Sănătate Polanco, în calitate de medic de familie, Lilia Vizitiu ne anunță cu bucu...