vineri, 14 aprilie 2023

Mariana Grădinari, prietena bebelușilor din Cantabria: „Confecționez jucării care sporesc dezvoltarea copiilor!”

Mâinile fermecate ale Marianei Grădinari transformă ghemele de ață colorate în cele mai fine jucării pentru dezvoltarea psihomotorie a nou-născuților. Originară din satul Alexandrovca, tânăra mămică locuiește și muncește la Santander, iar în timpul liber confecționează jucării și accesorii dedicate celor mici. Cât de frumoase sunt creațiile Marianei și cum se pot îngriji, aflați din spusele ei.

MOLDOVA- FEDERAȚIA RUSĂ - SPANIA

„Sunt originară dintr-un sătuc mic de la Nordul Moldovei - s. Alexandrovca, r-nul Florești. Am învățat în satul vecin, după care am absolvit SPP Nr. 8 de la Chișinău, unde am devenit croitor. Apoi am fost nevoită să emigrez la muncă în Rusia timp de mulți ani. Am avut o perioadă mai dificilă din viața mea și pe partea emoțională, și pe cea financiară. Din acest motiv am apelat la sora mea, care deja locuia în Spania cu toată familia. 

De la început îmi părea foarte grea limba spaniolă mă gândeam că n-o s-o învăț, dar cu timpul am început a înțelege și a vorbi câte puțin. Primul meu lucru a fost ca și internă (locuiam acolo unde lucram) după un an de zile mi-am adus și copiii aici, ei s-au integrat bine, învață ambii.”

UN HOBBY CARE A GENERAT O ARTĂ

„Confecționarea de jucării a început ca un hobby, am văzut undeva pe internet o jucărie croșetată și mi-a plăcut. Mi-am adus aminte că pe noi, când eram copii, bunica ne-a învățat să croșetăm, așa că am hotărât să încerc să fac o jucărie. Mi-am cumpărat tot ce trebuia, am intrat pe YouTube, am căutat un tutorial și am realizat prima creație. Ulterior, am învățat mai mult și am aflat că această tecnică se numește „amigurumi”

În general, fac jucării moi, dar îmi place și broderia, și împletitul cu andrelele. Cel mai mult mă încurajează sora și tot ea îmi dă idei de a încerca ceva nou. Ea m-a inspirat să fac lucruri pentru cei mai mici, croșetate și împletite. Pot realiza ciupici, plapume, pernuțe, căciulițe, mănuși, păturele doudou, accesorii pentru suzetă și diverse alte jucăriiBeneficiile acestor accesorii și jucării sunt dezvoltarea pipăitului, a motricității, creativității și atenției bebelușilor. Cu ele pot învăța culorile, dimensiunile și multe altele.”

TEHNICA DE SPĂLARE ȘI ÎNGRIJIRE 

„Atât jucăriile, cât și accesoriile, dacă sunt mai mari și nu au anexate în ele nici un obiect din lemn, se pot spăla la mașina de spălat rufe, cu  regim delicat. Se recomandă spălarea cu detergent special pentru copii și adăugarea unui pahar de oțet pentru a favoriza eliminarea bacteriilor. 

Dar dacă sunt mai mici sau au integrate obiecte din lemn, se recomandă spălarea cu mâna sau cu o perie moale, sau la fel în mașina de spălat automată, adăugând un pic de detergent special pentru copii și oțet.”

 VISURILE AU SENS DOAR DACĂ MUNCEȘTI!

„Pentru că am și alte griji, confecționez jucăriile seara, până târziu. Inspirația o iau din spațiul online, dar energia îmi vine când încep ceva nou și vreau să văd rezultatul. 

Visurile noastre devin realitate, doar că trebuie să avem curajul să le urmăm!”





Photo credit: Facebook.com/Mariana Gradinari

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lilia Vizitiu, drumul la Medicină de Familie, la propriul cabinet de Medicină Estetică în Cantabria: „Mizez pe rezultate naturale și de lungă durată!”

În paralel cu munca de ani de zile în cadrul Centrului de Sănătate Polanco, în calitate de medic de familie, Lilia Vizitiu ne anunță cu bucu...