marți, 28 martie 2023

Irina Ionașco: „După 18 ani de muncă în Spania, sunt proprietara a două localuri de renume!”

Irina Ionașco are trăită în Spania o viață de om. Acum 18 ani, ajungea pentru prima oară în Cantabria, în căutarea împlinirii, care avea să se arate foarte clar în domeniul HoReCa. Chișinăuianca de 36 de ani este acum deținătoarea a două localuri prestigioase din regiune. Primul - La Caleta - este un bar arhivizitat de pe Calle Rufino Ruiz Ceballos - Maliaño, iar al doilea - un restaurant cu o istorie foarte veche și meniu bazat pe fructe de mare, aflat pe Calle Severino Ballesteros - Pedreña. Localurile se află la 15 minute distanță unul de celălalt, au publicuri și bucătării diferite, însă aceeași atmosferă prietenoasă. Am dorit să cunoaștem istoria Irinei și am aflat că e mândră de faptul că angajatele sale sunt 4 mămici solitare, cărora le-a dat șansa să crească din punct de vedere profesional, așa cum a început și ea de la zero cu mulți ani în urmă. 

„Sunt originară din Chișinău. În adolescență, ca și multe alte fete, visam să devin stilistă. Desigur, nu am avut această posibilitate în Republica Moldova. La vârsta de 16 ani, am am cerut acordul mamei pentru prima călătorie în Spania. Am venit aici ca să văd cum pot să-mi schimb viața spre bine și să-mi îndeplinesc aspirațiile. Aveam așteptări mai mari atunci când am ajuns aici. Am început să muncesc în bucătării ale restaurantelor spaniole. Am învățat să gătesc și să simt pulsul unui local. Anii au trecut, iar eu visam să deschid propria mea afacere. Am căutat neîncetat, până într-o zi. Ceea ce nu știam însă era că începutul avea să fie cel mai greu.

Gestionez barul „La Caleta” deja de 5 ani. De când l-am obținut, am muncit zi și noapte în căutarea unui restaurant adevărat. Când l-am găsit, am înțeles ce muncă enormă avea să urmeze, dar mi-am urmat inima.”

Cu multă ambiție și muncă, Irina a redeschis ușile restaurantului „El Culebrero” - un local care și-a oprit activitatea în perioada pandemiei și avea nevoie de un suflu de viață. Clădirea are o istorie interesantă. De la fondatorii spanioli, aflăm că acesta a fost deschis în premieră prin anii 30 ai secolului trecut de către Gabriel și Lola - un cuplu care s-a stabilit pe Insula Marnay (Elechas), Cantabria, înaintea Războiului Civil. Grație unei rude care cunoștea oameni de la Museo Oceanográfico de Santander și a pasiunii pentru natură, Gabriel a început să crească șerpi, vipere, șopârle. Soția sa era croitoreasă, așadar reptilele și rochiile i-au ajutat să supraviețuiască.


Prin anii 40, soții au arendat un local din Pedreña, care a devenit bar și magazin alimentar, denumindu-l RANCHO CHICO. Dar cum Gabriel păstra în borcane șopârle și șerpi, era poreclit „EL CULEBRERO”. Pe 27 martie 1970, cu niște bani economisiți, fiica și ginerele fondatorului aveau să îmbrace localul în haine noi, cu numele oficial „El Culebrero”. Acum, Irina Ionașco perpetuează istoria restaurantului și îi onorează pe foștii proprietari, bucurându-se de vizitatori aleși.


„Am trecut pe alături prima oară și a fost dragoste la prima vedere. Toți îmi spuneau că e foarte mare și nu voi putea să fac față, dar vocea interioară striga că ACELA era visul meu. El Culebrero și-a redeschis ușile în 2023, a fost un vis realizat pentru mine și 4 mămici solitare, care luptă cu mine zi de zi (zâmbește). Bucătăria noastră se bazează pe fructe de mare. Avem parte de clienți extrem de veseli, mulți sunt turiști sau celebrități din lumea golfului. 
 
Muncesc în două ture zilnic, la fel ca și fetele, iar lunea este zi de cumpărături pentru ambele localuri. Sincer, este foarte dificil, dar partenerul meu mă susține enorm. Petrecem puțin timp împreună, iar atunci când am nevoie de ajutor fizic, e mereu prezent. Sincer, nu prea mă odihnesc, prietenele mele spun că îmi iubesc mai mult jobul decât soțul. 
  
 
Ambele localuri sunt situate în locuri foarte bune, dar sunt foarte diferite ca profil, pentru că și publicul e diferit. La Maliaño întâlnim oameni simpli, în timp ce la Pedreña avem oameni cu statut înalt în societate. Deși sunt foarte diferite, au în comun însă atmosfera caldă, bunăvoința angajaților, pofta de viață și de muncă a gazdelor. Este foarte important să ne adaptăm publicului” - adaugă Irina Ionașco.

Photo credit: arhiva personală  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lilia Vizitiu, drumul la Medicină de Familie, la propriul cabinet de Medicină Estetică în Cantabria: „Mizez pe rezultate naturale și de lungă durată!”

În paralel cu munca de ani de zile în cadrul Centrului de Sănătate Polanco, în calitate de medic de familie, Lilia Vizitiu ne anunță cu bucu...