sâmbătă, 8 octombrie 2022

Coregrafa Tinca Cecoi - noua membră a Ansamblului Moldovioara: „Departe de Moldova, putem face lucruri minunate!”

În 2022, Ansamblul de Dansuri Populare „Moldovioara”(Santander), condus de Ala Stratulat, și-a îmbogățit componența și ne-a prezentat-o cu mândrie pe Tinca Cecoi - o tânără coregrafă stabilită la Santander acum câțiva ani, care astăzi străbate Spania în lung și-n lat alături de echipă, pentru a aduce farmec petrecerilor de basarabeni și români. Dacă viața i-a întins suficiente provocări, dansul popular și susținerea familiei au ajutat-o pe tânăra coregrafă să înceapă o viață nouă departe de baștină. În curând, va începe să predea cursuri de dans copiilor din diasporă. Vă invităm să îi cunoașteți povestea - o istorie veritabilă despre PUTEREA FEMEII.

CÂND VIAȚA ÎȚI DĂ LĂMÂI, FĂ LIMONADĂ!

„Mă numesc Tinca, sunt din or. Chișinău și am o fetiță de 7 ani. De profesie sunt coregraf, am absolvit Academia de Arte în 2009. 

Sunt de 3 ani stabilită la Santander. Decizia de a veni a fost una spontană. Era 2019, am trecut printr-un divorț, venise sora mea la Chișinău, ea locuind în Spania de mai mulți ani. Sora era departe nu știa despre divorțul meu, a aflat doar atunci și mi-a zis: tu și fata mergeți cu noi. Era luna iunie, am acceptat fără să mă gândesc, aveam nevoie de o schimbare și uite așa, în septembrie 2019, împreună cu fetița mea, am venit la Santander la sora mea, ea și soțul ei m-au ajutat enorm, le mulțumesc pe această cale, am stat la ea timp de 2 ani - vreme în care am muncit ca să pot să mă mut cu fetița în altă parte. O perioadă destul de grea din viața mea, dar a trecut... În prezent, fac studii aici la Santander - un grad superior într-un alt domeniu. Vă povestesc despre cum a fost, dar ușor nu e... În curând voi începe și un curs de dans popular cu copiii moldovenilor de aici - asta e ceea ce mă reprezintă cel mai mult.”


DRAGOSTEA PENTRU DANS
„Prima oară când am intrat într-o sală de dans, aveam doar 5 anișori, atunci părinții au hotărât să mă dea la dansuri pentru a avea o ocupație și uite, de atunci, am tot continuat să dansez și o fac până acum. Tatăl meu a dansat, mama a cântat; cred că vine de la ei această pasiune.”


DRUMUL CĂTRE COREGRAFIE
„A fost unul destul de lung, dar nu a fost greu, pentru că o făceam cu plăcere. Cei mai grei au fost primii ani, când eram mică și tata mă ducea la repetiții, tin minte că adormeam în troleibuz, noi având de parcurs o dinstanță destul de mare. Succesul îl am de mică, eram solistă în ansamblul în care eram pe atunci și am avut un profesor foarte bun, el mi-a pus bazele dansului. Deja când eram mai măricică, mă confruntam cu nedreptăți și chestiuni destul de urâte, care se întâmplau între dansatori și pe care eu nu le înțelegeam. Dar asta m-a făcut să fiu și mai puternică și să merg înainte orice s-ar întâmpla.”


CEA MAI IMPORTANTĂ REALIZARE PROFESIONALĂ
„Eu sper și cred că încă urmează multe, dar din cele realizate deja, am câteva trofee obținute cu ansamblul de dansuri pe care îl conduceam la Chișinău; participări la festivaluri internaționale în Polonia, Turcia. Nu pot reda în cuvinte emoțiile care te cuprind atunci când vezi rodul muncii tale și nu e deloc ușor să conduci 60 de elevi. Aveam două grupe pe atunci, a fost o perioadă de succes în viața mea.”


DANSUL POPULAR - ADN-UL TINCĂI PLĂMĂDEALĂ
„Dansul popular e cel care îmi dă încredere în mine, dispoziție bună. Mă aduce la o euforie de nedescris când dansez. Sunt de nedescris privirile oamenilor care te admiră și te apreciază, e minunat. Te încarcă de energie pozitivă, că uiți de tot și de toate! Chiar dacă am probat mai multe stiluri de dans, am rămas la cel popular.”


DANSUL A URMAT-O PÂNĂ LA SANTANDER
„Țin minte bine că atunci când am venit în Spania îmi era destul de greu, renunțasem la Moldova și la tot ce aveam acolo și așa sora mi-a povestit că sunt și aici dansatori. Ea nu-i cunoștea personal. I-am început a căuta pe Facebook, am găsit-o pe Ludmila, i-am scris și așa am început să merg la repetiții în 2020, unicul lucru care ne-a blocat la un moment dat pe toți a fost pandemia. Am revenit în formă abia în 2022 și am început evoluțiile. Când le-am cunoscut pe Ludmila și dna Ala, m-am gândit că sunt o norocoasă și le mulțumesc fetelor pentru că am această ocazie. Chiar dacă sunt departe de Moldova, putem și aici să facem lucruri minunate!”


O FURNICĂ DE FEMEIE
„Mereu mi se cerea buletinul ca să intru la discotecă. Când vorbesc de vârstă, multora nu le vine să creadă că am copil, dar asta bucură. Mulțumesc pentru compliment. Tot dansul m-a menținut în acestă formă, eu am dansat mereu, chiar și fiind însărcinată am lucrat cu ansamblul de copii până în luna a șaptea. 

Cel mai bun medicament pentru tinerețe este fericirea, bucuria și nu poți fi altfel atunci când dansezi. Nu știu dacă am făcut sacrificii. Mereu am avut grijă la kilograme pentru a fi în formă și a mă simți bine când dansez. Am formate niște deprinderi pe care le mențin și nu adaug kilograme.”


NOROCUL DE A AVEA FAMILIA APROAPE
„Fizic, mai mult îi semăn tatălui meu și da - avem o relație mai strânsă, pentru că am stat mai mult timp cu părinții, sora mea fiind mai mult plecată. Și în momentul în care am hotărât să plec din Moldova, cel mai mult au suferit părinții. 

Acum, de curând, ei au hotărât să vină aici cu noi, să fie aproape de nepoței și mă ajută enorm de mult. Și ei sunt împliniți, și eu sunt mulțumită Lui Dumnezeu că am familia aproape. Armonia vine din înțelepciune, dar asta o înțelegi cu anii. Noi am înțeles că mai aproape decât părinții și sora nu poate fi nimeni; aici se naște dragostea.”
Succese mari îți urăm, Tinca!


Photo credit: arhiva personală, P.S. Foto Video

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lilia Vizitiu, drumul la Medicină de Familie, la propriul cabinet de Medicină Estetică în Cantabria: „Mizez pe rezultate naturale și de lungă durată!”

În paralel cu munca de ani de zile în cadrul Centrului de Sănătate Polanco, în calitate de medic de familie, Lilia Vizitiu ne anunță cu bucu...