marți, 24 mai 2022

O tânără din Ocnița îmbină maternitatea și croșetatul de jucării în Spania: „Dacă dorința e mare, puterile se dublează!”

Istoriile femeilor talentate din diasporă sunt un adevărat exemplu de atitudine! Astăzi ne oprim la mica afacere handmade a Violetei Ciot - o tânără originară din Lencăuți, Ocnița, stabilită la Santander. Maternitatea i-a oferit cel mai frumos dar: posibilitatea de a lansa Violeta's crochet - proiectul său personal, dedicat croșetării de jucării și accesorii  personalizate. Mămică a trei copii, Violeta îndeamnă mămicile din diasporă să nu renunțe la pasiuni, ci să le dea aripi!

„NU AVEAM ÎN PLAN SĂ NE STABILIM ÎN SPANIA”

„Acum 6 ani, am venit în Spania într-o mini vacanță. Cu toate că soțul avea deja aici o afacere în transport, nu aveam în plan sa ne stabilim în Spania. Dar lucrurile au luat o altă întorsătură și am hotărât să rămânem. Cantabria ne-a primit foarte bine, având marele noroc și de prieteni, care ne-au ajutat mult și le suntem foarte recunoscători. În Spania, pentru femei este mult mai dificil, dar nu imposibil. Eu n-am fost o excepție, pentru mine a fost greu și în plan emoțional (greu mă adaptez la schimbări), mai cu seamă că venind aici eram însărcinată cu al doilea copil. Iar la scurt timp a venit și al treilea copilaș și vă dați bine seama că în această perioadă nu am avut posibilitatea de a munci, cu toate că dorința a fost mare.”

DRAGOSTEA PENTRU AȚĂ ȘI CROȘETĂ

„Eu cred că totul vine din copilărie, fiindcă îmi plăcea foarte mult să croșetez, să creez ținute vestimentare. Mi-am dorit mult să devin designer, dar am luat o altă cale și am absolvit Facultatea de Ecologie. Cu timpul, având alte scopuri, ocupații, cumva am lăsat la o parte croșeta. Iar cu aproximativ un an în urmă, descoperind aceste jucării minunate, am hotărât să le fac și eu pentru copiii mei.

Croșetatul este una din cele mai relaxante pasiuni, în care îmbini utilul cu plăcutul. Oferă momente de calm și relaxare, iar în același timp oferă posibilitatea de a începe o mică afacere, fie de a crea haine, jucării, genți, obiecte decorative etc. Pe de altă parte însă, croșetatul reprezintă una din cele mai grele tehnici, care necesită rabdare și atenție deosebită.”

COPIII - PRIMII BENEFICIARI AI VIOLETEI

Prima jucărie a fost un ursuleț micuț, care a fost  îndrăgit din prima clipă de copiii mei, chiar dacă era puțin mai hazliu. Și așa au urmat apoi mai multe jucării care deja îmi ieșeau tot mai bine. Dacă vorbim de materialele de bază, acestea sunt: croșeta, firul, marcatorul, umplutura, ochi și nas de siguranță, ace de cusut etc. La toate acestea se adaugă mult mai multe detalii, în funcție de jucărie. Cel mai des, jucăriile sunt comandante pentru copii, dar la fel pot fi îndrăgite și de maturi pentru a fi oferite în dar, sau ca decor pentru o odaie. Oricine se poate bucura de o astfel de minunăție.”

DE LA JUCĂRII, LA POȘETE 

„Este vorba de o gamă foarte largă de tot felul de jucării și nu numai, depinde de dorința fiecăruia, mie îmi place să experimentez și să creez ceva nou și deosebit. Mai nou, am început să lucrez la un nou proiect, acestea vor fi genți pentru femei. Curând voi veni cu unele modele.”


  CREAȚII PERSONALIZATE ȘI SIGURE

„Jucăriile croșetate manual sunt unice și creative, în crearea lor se depune multă dragoste și străduință. De asemenea, sunt lucrate cu materiale de primă calitate, sunt antialergice și sigure chiar și pentru bebeluși. De ele te îndrăgostești la prima vedere. Am multe planuri și idei referitoare la acest proiect. Îmi doresc mult să cresc și să-mi dezvolt afacerea, iar pentru mine dacă dorința este mare, puterile se dublează. Voi munci mult pentru a obține ceea ce-mi doresc.

FEMEI, NU RENUNȚAȚI LA VIS!

„Odată cu apariția familiei și a copiilor, viața unei femei se schimbă radical. Apar mai multe griji, nevoi, treburi casnice, dar este foarte important să nu uităm de noi, de dorințele și visurile noastre, de ceea ce ne face să fim fericite! Eu nu am renunțat!

Photo credit: Violeta's crochet

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lilia Vizitiu, drumul la Medicină de Familie, la propriul cabinet de Medicină Estetică în Cantabria: „Mizez pe rezultate naturale și de lungă durată!”

În paralel cu munca de ani de zile în cadrul Centrului de Sănătate Polanco, în calitate de medic de familie, Lilia Vizitiu ne anunță cu bucu...