luni, 30 mai 2022

Aliona Drosu aduce teatrul de păpuși pentru basarabenii din Cantabria! Detalii despre spectacolul „Fata babei și fata moșului”

Asociația „Din Inima Diasporei Unite” organizează o premieră pentru copiii diasporei basarabenilor din Cantabria: teatru de păpuși! Pe 3 Iunie, Aliona Drosu ne de întâlnire la spectacolul „Fata babei și fata moșului”, pregătit alături de echipa sa. Aliona este actor-păpușar de meserie, a străbătut Moldova în lung și-n lat, oferind copiilor spectacole și amintiri neuitate. Arta păpușărească și cultura românească o inspiră pe talentata actriță să persevereze și să aducă învățăturile din basme și povești către inimile contemporanilor săi. Vă invităm să îi cunoașteți curajoasa poveste și să vă convingeți din nou că ACASĂ este acolo unde te simți lângă AI TĂI.


„Chiar dacă avem numai 5 ani de trai pe tărâmurile Spaniei, am acceptat să povestesc mica noastră experiență, cu speranța să fie de ajutor celor care își doresc să facă o schimbare, dar nu au curaj. Noi am ales partea de Nord a Spaniei, deoarece aici ne așteptau surorile mele, stabilite de mai mulți ani cu familiile lor. Nu pot să spun că a fost ușor să-ți lași părinții, rudele, prietenii și să pleci cu doi copii mici de un an într-o țară străină. Dar cu toate acestea, am reușit împreună și bineînțeles datorită surorilor și rudelor, cărora le mulțumim pentru că ne-au susținut, ne-au încurajat, ne-au făcut să vedem numai părțile bune din regiunea Cantabriei: munții, plajele, clima, oamenii cu fețe zîmbitoare, gastronomia spaniolă, dar cel mai mult - Biserica și comunitățile de români din România și Republica Moldova. Ne simțim bine fiindcă avem posibilitatea să ne dezvoltăm personal fiecare dintre noi, să muncim, dar și să călătorim, ceea ce ne aduce liniște și satisfacție tuturor membrilor familiei noastre. Am primit întrebarea dacă vrem să ne întoarcem acasă... Pentru noi ACASĂ este acolo unde suntem împreună liniștiți, sănătoși, cu căndeluța aprinsă, mulțumind lui Dumnezeu pentru fiecare moment din viața noastră. Acasă este locul unde fiecare își găsește liniștea sufletească, dar dorul de părinți este cel mai greu de suportat. Ei sunt în Moldova și pentru ei deocamdată acasă este acolo. Avem rude în multe țări ale lumii și fiecare are libertatea de a face alegerea potrivită. Omul sfințește locul!”

ACTRIȚĂ LA TEATRUL MUNICIPAL „GUGUȚĂ”
„Dacă îți dorești ceva, crezi cu adevărat și dacă ai nevoie într-adevăr de acel lucru, atunci Dumnezeu te ajută să-l obții. Așa mi s-a întâmplat și mie de câteva ori în viață. De când eram copil am fost atrasă de artă: muzică, poezie, natură, culinărie, dans... Am făcut 10 ani de dansuri populare, am participat pe la recitaluri de poezie, scenete prin școală, cu colectivul de dansuri populare „Rotunda” din satul meu natal - Vorniceni; am participat la multe festivaluri și concerte. Apoi am hotărât că Academia de Muzică, Teatru și Arte Plastice este locul unde îmi doresc să studiez. Așa a început aventura cea mai frumoasă din viața mea. Deși au fost momente destul de grele în timpul studenției și după aceea, fiind actor la teatrul municipal „Guguță”, dacă ar fi să o iau de la capăt tot asta aș alege.”


CUM S-A NĂSCUT „GÂGÂLICI”
„Problema principală a actorului din Republica Moldova este salariul destul de modest. În astfel de situație am fost și eu când am activat la Teatru, nu prea poți să te întreții și atunci am făcut o pauză, după care s-a născut băiatul. Cu copil de un an, prin 2005, a venit ideea de a fonda un Teatru de păpuși. Eram patru colegi de facultate, actori păpușari, am fondat Teatrul „Gîgîlici”, am avut în repertoriul Teatrului 10 spectacole, am jucat spectacole și matinee pentru copii aproape în toate școlile și grădinițele din Moldova.”

VOCAȚIA DE ACTOR-PĂPUȘAR ÎN SPANIA
„Apoi, trecând prin unele momente dificile din viața personală, a fost nevoie să întrerup activitatea de actor. Totuși, chiar dacă am ales să mă dezvolt personal și să schimb domeniul profesional, abilitățile artistice m-au ajutat enorm. Activând în diferite domenii, dorul de a juca din nou mocnea, nu știam de unde să încep și din nou Dumnezeu a scos în calea mea oamenii potriviți și s-au creat condiții potrivite. Cunoscînd-o pe Elena Teclici, româncuța care a făcut școală de păpușar la Iași, mergând împreună la mănăstirea din Leon, am avut o discuție și, fiind întrebate care este profesia noastră, am zis ambele cu mândrie: Actor-păpușar. Din ziua aceea și s-a iscat ideea de a face Teatru și în Spania.

PRIMA PIESĂ DIN REPERTORIU ÎN SPANIA
Cum de fiecare dată caut la mila și ajutorul Domnului, mi-am spus oful Preotului Andrei Turea de la Parohia ortodoxă română din Santander. Preotul Andrei mi-a venit în întâmpinare și mi-a oferit posibilitatea de a da ore de arta teatrală la Școala Parohială. Activând la școala parohială, am avut ocazia să fac cunoștință cu soții Sergiu și Tatiana Marcu - persoane cu aceleași valori culturale, cu dar de la Dumnezeu. În prezent, avem doar un spectacol: „Fata babei și fata moșului”, suntem la început de drum, dar planificăm să dezvoltăm arta păpușărească și în Spania. Cultura românească este deosebită, este necesar să o transmitem noilor generații. Chiar dacă vom traduce textul, ideea și obiceiurile tradiționale românești vor rămâne. Dacă v-am făcut curioși, sunteți invitații noștri, de la copii mici și până la bunici, în lumea poveștilor!”


COPIII -  MOTIVAȚIA DE A CONTINUA
„Avem proecte noi, dar și dificultăți, am avea mare nevoie de spațiu pentru repetiții, avem nevoie și de specialiști în confecționarea păpușilor profesionle, de studio, pentru înregistrarea coloanei sonore, toate aspectele din spatele montării unui spectacol sunt costisitoare. Sunt conștientă că este mult de muncit, dar cu organizare, insistență, perseverență, cu dragoste și dăruire, se poate. Sunt optimistă, cred în Dumnezeu și în persoanele care sunt alături de mine: soțul, care mă ajută și mă susține. Chiar dacă suntem din domenii destul de diferite, actorii au acceptat propunerea să formăm o echipă, mai ales că avem atât de puțin timp liber. Membrii teatrului au copii, trebuie să muncească pentru a-și întreține familiile, dar sunt atât de curajoși și le mulțumesc pentru încredere și dăruire. Probabil de la copii și vine energia și dorința de a ne dezvolta.


ACTORIE ȘI MATERNITATE FULL-TIME 
„Cred în continuare că noi toți primim exact ceea de ce avem nevoie. Acum, mai mult ca niciodată, sunt de părerea că am multe de învățat în educarea și creșterea copiilor, dar mă strădui să le transmit copiilor noștri credința, omenia, sinceritatea și dragostea. Cel mai mult funcționează propriul exemplu, noi trebuie să fim primul model pentru ei. Fiecare mamă își cunoaște cel mai bine copiii. Încerc să pun reguli, să vorbesc cu blândețe, dar cu fermitate și să ascult, să compătimesc, să înțeleg. Părerea mea este că iubind copiii, oferindu-le timp de calitate și conectându-ne la nevoile lor, putem crește oameni echilibrați, puternici, cu valori culturale!!

Photo credit: Arhiva Personală

Vă reamintim că spectacolul „Fata babei și fata moșului” va avea loc vineri, 3 iunie 2022, la 19:00, într-o sală special amenajată din cadrul Centro Asturiano de Cantabria Locație: C. Peñas Redondas, 17, 39010 - Santander, Cantabria
Vă încurajăm să rezervați intrările la numărul de telefon al colegei noastre
 Taisia Mutruc: 610028432
CONDIȚII DE ACCES: Adulții și copiii asociați intră gratis
***Pentru neasociați, taxa este de 5 EUR pentru o intrare

VĂ AȘTEPTĂM!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lilia Vizitiu, drumul la Medicină de Familie, la propriul cabinet de Medicină Estetică în Cantabria: „Mizez pe rezultate naturale și de lungă durată!”

În paralel cu munca de ani de zile în cadrul Centrului de Sănătate Polanco, în calitate de medic de familie, Lilia Vizitiu ne anunță cu bucu...