marți, 1 martie 2022

PUTEREA FEMEII cu Natalia Pînzaru: de la pasiunea pentru gătit, la propriul restaurant în Spania

SUPER PUTEREA Nataliei Pînzaru se ascunde în talentul de a ajunge, prin limbajul gustului, la inimile oamenilor, indiferent de naționalitate. Nu degeaba odată ajunsă la Santander, și-a concentrat toate forțele pentru a vedea împlinit un vis mai vechi - acela de a deschide zilnic ușile propriului restaurant. Visul s-a materializat alături de Hammadi - sufletul său pereche, iar astăzi îi puteți păși pragul pe Calle Santa Clara, 3, chiar în edificiul CCOO. Despre cum a ajuns să pună pe roate această afacere delicioasă, Natalia a vorbit într-o mărturie din seria PUTEREA FEMEII.


SOSIREA ÎN SPANIA
Mi-a plăcut să gătesc dintotdeauna. Acasă, încă înainte de a veni în Spania, munceam la o sală de nunți în calitate de bucătar-șef. În 2004, am venit în Spania, Cantabria. Aici am ajuns ușor, căci m-a ajutat să vin fratele meu, care deja era de ceva timp în Spania la muncă. Dar necătând că am ajuns ușor, în adâncul sufletului era o frică: mă aflam în țară străină, nu cunoșteam bine limba spaniolă. Nu-mi era frică de muncă, ci de faptul că nu m-aș înțelege cu colegii de muncă. Dar m-am descurcat mult mai ușor decât credeam. M-am angajat la un restaurant italian.”

MAMA - O BUCĂTĂREASĂ DESĂVÂRȘITĂ
„Când eram în Moldova, o colegă de muncă mult mai în vârstă decât mine mi-a dat un sfat: toate secretele bucătăriei se fură cu ochiul, fără ca să fii observat și după aia muncești asupra lor până ce capeți rezultatul dorit. Pasiunea mea pentru gătit se trage de acasă, de la mama mea, care gatește foarte bine și gustos. Înca din Moldova visam să deschid o afacere, un restaurant, o cafenea, însă unul dintre motivele principale care m-au făcut să plec a fost neajunsul financiar.”


RESTAURANTUL „LA SINDICAL” -  VISUL VĂZUT CU OCHII
Încă din copilărie, tata, Dumnezeu să-l ierte, îmi zicea: orice vis poate deveni realitate dacă este dorință și depui puțin efort. Cu ajutorul Domnului, visul meu a devenit realitate, am devenit stăpâna restaurantului "La Sindical". Denumirea restaurantului vine de la edificiul în care se află localul - edificiul Sindicatelor.”


O AFACERE CU AROME IBERICE
Bucătăria spaniolă are o varietate imensă de rețete. Am deprins cu ușurință să gătesc bucate tipice, diverse din bucătăria spaniolă. Tortilla de cartofi este printre varietatea bucatelor de care clienții sunt încântați sa ia micul dejun la restaurantul nostru. 

Soțul este cel care mă susține în totalitate în activitatea localului, el fiind de profesie chelner-bucătar. El este cel care deservește clienții și se ocupă de aprovizionarea cu materie primă necesară. Necătând la dificultățile intervenite din cauza pandemiei, încercăm să nu ne afecteze la menținerea calității deservirii clienților, noi respectând toate normele necesare.” 


MUNCA DE BUCĂTAR - NEVĂZUTĂ, DAR SIMȚITĂ
Munca din bucătăria unui restaurant este una nevăzută, presupune multe sacrificii, care de-a lungul anilor se resimt asupra corpului. Dar necătând la asta, datorită clienților ce vin și pleacă mulțumiți, avem bună dispoziție și ne simțim motivați să continuăm în forță.”


GUSTUL DE ACASĂ
Acasă pentru mine înseamnă bucatele noastre tradiționale: sarmale, răcituri, clătite, pârjoale. La orice masă de sărbătoare mă strădui să strecor și ceva nou: o salată sau ceva ce știu că invitații mei nu au mai mâncat niciodată sau poate mai puțin decât bucatele tradiționale. Îmi place să îmi surprind plăcut oaspeții, atât gustativ, cât și vizual, aranjatul bucatelor nu mă lasă indiferentă niciodată.”

PUTEREA FEMEII - AMBIȚIA
„E adevărat că am o super-mamă, Dumnezeu s-o țină sănătoasă. De la ea am învățat să fiu ambițioasă, să lupt și să obțin ceea ce-mi propun, să fac ca imposibilul să devină posibil. De aici se trage puterea unei femei - din ambiție.

Adresăm mulțumiri eroinei din mărturia de azi pentru perseverență și curajul de a vorbi despre PUTEREA FEMEII

Photo credit: arhiva personală, Restaurante „La Sindical”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lilia Vizitiu, drumul la Medicină de Familie, la propriul cabinet de Medicină Estetică în Cantabria: „Mizez pe rezultate naturale și de lungă durată!”

În paralel cu munca de ani de zile în cadrul Centrului de Sănătate Polanco, în calitate de medic de familie, Lilia Vizitiu ne anunță cu bucu...