miercuri, 31 mai 2023

Un instrument mare în brațele unei fetițe mici! Emma Maxian, 11 ani: „Am îmblânzit cel mai mare instrument cu arcuș din orchestrele de muzică clasică!”

Călătorii care iau autobuzul Nr. 5 din Santander, văd regulat cum o fetiță de 11 ani, însoțită de mama, tatăl sau fratele ei, coboară în apropierea Conservatorului „Jesus de Monasterio”, de pe C. Generál Dávila. Aliona Maxian, originară din Trinca, Edineț, este mămica Emmei și, de cele mai multe ori, asistenta care o ajută să își transporte contrabasul la repetiții. 

Mica instrumentistă s-a născut în Cantabria și studiază în anul II la Conservatorul Profesional de Muzică. De Ziua Internațională a Copilului, vrem să vă inspirăm cu povestea motivațională pe care Emma o aduce diasporei - o istorie a unui copil susținut de familie, care și-a descoperit talentul prin muncă, iar azi stăpânește cel mai incomod și voluminos instrument muzical din orchestre, fiind întrecut doar de octobas - un instrument cu 3 coarde și 3,48 m înălțime.

„Decizia de a studia un instrument a fost mai degrabă o oportunitate decât o decizie personală. Era perioada post-carantină și activitățile la care mergeam de obicei au fost suspendate, deci trebuia să aleg din ce era disponibil. Am primit sugestia de a mă înscrie pentru examenele de acces la conservator. Inițial mi-am dorit să cânt la chitară. 

După ce am susținut examenul cu succes, mi-au propus să aleg unul din două instrumente: flautul și contrabasul. Iar eu, după cum vedeți, am ales contrabasul. Mi-a provocat curiozitate, până atunci nu mai văzusem un asemenea instrument muzical. Nu avem muzicieni în familie, probabil sunt unica persoană care se dedică acestei pasiuni. Mi-a luat ceva timp să mă obișnuiesc cu instrumentul. De multe ori voiam să renunț. Dar cu cât mai mult timp dedicam lecțiilor, îmi dădeam seama că DA, AM PUTERI SĂ ÎMBLÂNZESC MONSTRUL! 

„Contrabasul, în viziunea multora, este unul din cele mai incomode instrumente muzicale și asta din cauza dimensiunilor, formei, a greutății. Este cel mai mare instrument cu coarde și arcuș din orchestrele de muzică clasică. Cântărește aproximativ 14 kg și măsoară o înălțime de 160 cmDin cauza dimensiunilor, contrabasul te expune la un efort fizic, deocamdată părinții și fratele mă ajută să-mi duc „pasiunea” în spate până și de la conservator.”

  
La conservator, am 4 ore săptămânal, iar acasă încerc să practic câte 40 minute în fiecare zi. Muzica mă ajută să fiu mai responsabilă, mai organizată, îmi dezvoltă disciplina. Datorită muzicii, am învățat să fac mai multe lucruri în același timp: să citesc notele și să-mi coordonez mișcările ambelor mâini fără a pierde ritmul.”

„Acest instrument rămâne a fi o pasiune, în viitor s-ar putea să optez pentru o altă profesie. Când am început să studiez muzica, nu știam dacă am auz muzical sau abilități de a cânta la un instrument muzical. Dar cu multă dedicație și motivație, am reușit să descopăr în mine talentul. Dați-vă șansa de a explora oceanul din voi!

Dragă Emma, te felicităm pentru munca și curajul tău. Îți urăm succese mari!

Mulțumiri speciale pentru ședința foto și pentru fotografia susprinsă în oraș 
de către o cititoare fidelă a blogului

Photo credit: Irina Jalba Furtuna, arhiva personală
Vestimentație: Vasile Vozian

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lilia Vizitiu, drumul la Medicină de Familie, la propriul cabinet de Medicină Estetică în Cantabria: „Mizez pe rezultate naturale și de lungă durată!”

În paralel cu munca de ani de zile în cadrul Centrului de Sănătate Polanco, în calitate de medic de familie, Lilia Vizitiu ne anunță cu bucu...