joi, 12 ianuarie 2023

Moldoveanca Cristina Bucsa - unica tenismenă din partea Spaniei, calificată la Australian Open 2023

Celebra tenismenă Cristina Bucsa devine din nou cap de afiș în presa sportivă internațională, de data aceasta în contextul Australian Open 2023. Tânăra originară din Republica Moldova și crescută din fragedă copilărie la Torrelavega se află acum la Melbourne, obținând victorie la turneul de calificare și devenind prima din selecția spaniolă care își continuă lupta pentru acest Grand Slam. În acest mod, tenismena numărul 102 mondial conform Women's Tennis Association va urca luni pe poziția 86º.

Tenismena de 25 de ani a devenit cel mai important motiv de mândrie al tenisului spaniol, reușind să învingă în turul de calificare de la Australia Open 2023 în partidele jucate cu australianca K. McPhee, americanca A. Krueger și japoneza N. Hibino. Luni, pe 16 ianuarie, Cristina va fi concurenta nemțoaicei Eva Lys (locul 127 mondial) în prima rundă de la Australian Open 2023.

Succesul din faza de clasificare a celebrei basarabence va însemna că tânăra se alătură giganților tenisului spaniol clasificați direct - Paula Badosa și Rafa Nadal în cadrul competiției de la Melbourne. 

Amintim că aceasta va fi a doua participare a Cristinei Bucsa în cadrul Australian Open și a cincea participare într-o competiție Grand Slam. Anul trecut, tânăra a avut o evoluție sclipitoare în cadrul Roland Garros și US Open, la fel ca și în 2021.

În presa spaniolă, moldoveanca este supranumită „Miracolul Cristina Bucsa” - sportiva fără contracte de promovare a rachetei, fără sponsori vestimentari și fără conturi pe rețele sociale. Într-un interviu acordat pentru puntodebreak.com, a cincea cea mai bună tenismenă din Spania a mărturisit că atunci când joacă la Madrid, Barcelona sau Valencia, oamenii sunt impresionați de nivelul de pregătire pe care școlile cantabrice îl oferă sportivilor. 

M-am născut în Moldova și am ajuns în Spania la vârsta de 3 ani. Mai întâi ne-am stabilit la Fraguas, apoi ne-am mutat la Torrelavega. Primul a fost tatăl meu, care a venit în vacanță și a rămas încântat de loc. Apoi am urmat mama și eu. Am început să joc tenis de la vârsta de 5 ani, iar principalul meu mentor și profesor a devenit tatăl meu - Ivan. Nu mi-am propus niciodată să devin profesionistă, doar munceam zi de zi, devenind tot mai bună. Pasiunea mea a crescut ca un bulgăre de zăpadă, entuziasmul a fost de fiecare dată tot mai mare. Așa apar rezultatele.  

Tatăl meu este indispensabil în cariera mea, mă cunoaște foarte bine, știe de ce am nevoie. Aparte de antrenor, este osteopat, fizioterapeut, maseur și cunoaște foarte multe despre nutriție și pregătire fizică. Domeniul psihologiei este, în schimb, terenul meu. Nu îmi doresc să caut un al doilea antrenor, am refuzat mereu această idee. Tata e tata, am crescut cu el, vreau să continui în această formulă. E capabil să fie și tată, și antrenor. Împreună cu el am elaborat un stil propriu de joc, însă urmărim și alți jucători pentru a studia. Dacă văd un aspect care îmi place, îi spun tatei și îl încercăm. Dacă iese bine, continuăm. Dacă nu, revenim la tehnica noastră. Mama în general muncește și nu poate călători cu noi la competiții.  

Nu sunt o persoană care pune mult preț pe rețelele sociale - acesta e adevărul. Nu am conturi nici pe Instagram, nici pe Twitter, iar Facebook-ul îl utilizez doar pentru a contacta cu sportivii și a stabili partide. Sunt o persoană foarte organizată, îmi place să am totul planificat, să am timpul controlat și destinat exact pentru ce am nevoie. Iar prioritatea mea nu sunt rețelele sociale. Menționez că sunt o persoană introvertă, îmi ador munca și acesta e principalul secret al rezultatelor mele. Aș putea trăi perfect fără telefon mobil.  

Nu îmi doresc să fiu parte a unei Academii de tenis, îmi place locul în care mă aflu. Am pista foarte aproape de casă, pot face exerciții la plajă, pot face escapade la munte. Viața unui tenismen nu se reduce doar la pistă.  

Am avut multe căderi în viață, preponderent sub aspect mintal. Între 18 și 22 de ani am trăit multe momente în care simțeam că nu mai pot și am acumulat multe emoții în interior, nu știam cum să le gestionez. În timp, am învățat să le controlez. Acum sunt mult mai centrată. 

Nu am tins niciodată spre TOP 100 MONDIAL. Pentru mine contează doar partidele, una după alta. Mă centrez doar pe ceea ce fac pe pistă. Dacă iese bine, perfect; dacă nu - îmi revăd erorile și muncesc mai dur ziua următoare. Am foarte multe cerințe față de mine însămi; anterior mă supăram foarte mult când pierdeam, dar am realizat că nu câștigam nimic cu această atitudine” - a mai spus Cristina în cadrul interviului pentru publicația sportivă.

De aici din Cantabria, ținem pumnii strânși pentru tine, Cristina! Scrie o pagină nouă în istoria tenisului spaniol! Succese!!

Photo credit: puntodebreak.com, eurosportplayer.com, eurosport.es, tennis.com.au, rfet.es

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lilia Vizitiu, drumul la Medicină de Familie, la propriul cabinet de Medicină Estetică în Cantabria: „Mizez pe rezultate naturale și de lungă durată!”

În paralel cu munca de ani de zile în cadrul Centrului de Sănătate Polanco, în calitate de medic de familie, Lilia Vizitiu ne anunță cu bucu...