sâmbătă, 26 noiembrie 2022

El - floreștean, ea - bucureșteancă: „Suntem soț și soție, conducem același camion. Dumnezeu merge în față, noi - în spate!”

În Regatul Spaniei, cca 1/4 dintre șoferi, transportatori sunt cetățeni de origine străină. E și cazul multora dintre basarabenii din Provincia Cantabria, care sunt autonomi sau urcă zilnic la volanul camioanelor din flota zecilor de companii de transport din această regiune. Ilie Vizitiu, din Vărvăreuca (Florești) a îmbrățișat acest job în „alianță” cu jumătatea vieții. Alina este bucureșteancă și a fost cea care a insistat ca soții să devină modelul perfect de echipaj. Două maluri de Prut care s-au unit în Cantabria, doi soți care împart același volan, doi părinți care la plecare se roagă să revină cu bine acasă! Vă îndemnăm să le cunoașteți povestea -  o istorie despre iubire, curaj și pasiune pentru motoare.

Alina: 

Mă numesc Alina Cristina Dorcu, sunt bucureșteancă. Soțul meu se numește Ilie Vizitiu, e originar din satul Vărvăreuca, raionul Florești. Ne-am cunoscut în 2008, în Spania, iar din acel moment suntem împreună la bine și la greu, avem doi copii minunați: Marco - de 16 ani și Valentina - de 9 ani. Am reușit să construim o familie puternică și împlinită.

Pasiunea mea pentru camioane vine din familie, îmi circulă prin vene. Tatăl meu este șofer de camion de mulți ani. Toată viața mi-au plăcut mașinile de tonelaj mare și mereu ziceam: într-o zi voi conduce și eu una. Așa că zis și făcut. Ideea a fost a mea, dar s-a materializat cu ajutorul cumnatului Andrei, care tot încerca să ne convingă să ne scoatem permisul. Cu greu l-am convins pe soț să facem acest pas, dar am reușit și ne-am apucat de treabă.

Sacrificiul a fost enorm, munceam din zori de zi ca să strângem bani și seara să mergem la lecții. Adormeam târziu, cu cărțile în mâini, iar a doua zi o luam de la capăt: muncă, lecții, studii și tot așa câteva luni la rând. A fost foarte greu, dar a meritat din plin tot acest sacrificiu. 

În prezent, suntem angajați la firma de logistică și transport „MARGUTSA” - una din cele mai mari companii de transport din Cantabria. Am ales-o din mai multe motive: este aproape de casă și deține prestigiul unei companii serioase, care respectă și apreciază șoferul.”

Ilie: 

„O zi de muncă este pentru noi o aventură de fiecare dată, începe cu prezentarea la locul încărcării, iar după încărcare începe pregătirea propriu-zisă a camionului pentru călătorie: alimentarea cu diesel, ad-blue, apă pentru ștergătoare, revizia vizuală, verificarea nivelului de ulei, antigel, a roților, pastilelor de frânare și când e totul gata, pornim la drum. Conducem câte 4 ore și jumătate, apoi schimbăm cardurile și ne schimbăm cu locul, fiecare maxim 9 ore pe zi. Și tot așa până ajungem la destinație, unde descărcăm marfa și încărcăm înapoi cutii goale. Muncim 21 de ore, care includ încărcarea, descărcarea și condusul, apoi suntem obligați să facem o pauză de 9 ore. Așadar, având la dispoziție 21 de ore, avem timp suficient să ajungem la destinație și la fiecare sfârșit de săptămână ne permitem luxul să ajungem acasă, lângă copii. Facem ruta fixă Spania-Franța, de obicei suntem responsabili de livrările urgente de piese auto.  

Avantajul acestei meserii în echipaj este TIMPUL dublu pe care îl avem la dispoziție pentru condus, în comparație cu șoferii care muncesc singuri. 

Credem că secretul succesului nostru la volan este încrederea, înțelegerea reciprocă, liniștea sufletească, răbdarea la infinit, curajul, atenția maximă la drum și gândul la Dumnezeu în permanență: El în față și noi în spate! 

Cea mai dureroasă provocare este atunci când ajunge momentul să îți iei rămas bun de la copii, să le spui că mami și tati sunt mereu cu ei și ei sunt mereu în inimile noastre. Apoi viața socială, timpul liber, medicul - toate acestea se rezolvă când le vine rândul, la momentul potrivit. Fiind angajații acestei companii, deocamdată e totul bine, criza și scumpirile nu au afectat șoferii.”

Alina:

„Consider că dacă ai un obiectiv, îl poți realiza. Ne-a fost foarte greu, dar cu trudă și sacrificiu, credință în Dumnezeu, tot timpul vom merge cu fruntea sus. Le poți pe toate atunci când crezi că vei reuși!”

Ilie:

Noi nu avem crize, nervi, certuri, neînțelegeri, mai ales la capitolul condus o mașină de aproape 17 m de lungime, 4m de înălțime și o greutate de 41 de tone. Râdem, glumim, ne distrăm, facem planuri, dar niciodată nu ne luăm ochii de la drum. Pentru mine, cheia bunei înțelegeri este încrederea în primul rând, încrederea în parteneră. Soția trebuie să îți fie o prietenă devotată, muza care să te inspire, colega care nu te lasă să te plictisești, persoana de care ai mereu de învățat, mama care are grijă de tine și de copiii tăi. Eu sunt un bărbat foarte mândru de alegerea sa. 

Niciodată, categoric, nu aș accepta să muncim separat. Am muncit mereu cot la cot și am ajuns la concluzia că numai împreună putem învinge toate încercările vieții, oricât de dure ar fi. De fiecare dată când plecăm de acasă avem același vis: să ne întoarcem cu bine la copii. Nu tindem să avem camioane proprii. La început a fost o necesitate ca la toată lumea, dar venită dintr-o pasiune foarte mare. Meseria aceasta este foarte molipsitoare și intră foarte repede în sânge! Purtăm cinstea și respectul tuturor acelora care se află în spatele unui volan. Drumuri bune și Doamne ajută!”

Photo, video credit: Arhiva Personală 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O NOUĂ VOCE LA NORDUL SPANIEI! Nica Vacari: de la X Factor și Vocea României, la petrecerile de suflet ale diasporei

Vizitatorii restaurantului Santlivis, de la Santander, rămân stupefiați atunci când, alături de cină, pot asculta vocea splendidă a unei tin...