vineri, 3 iunie 2022

La 14 ani, campioană la gimnastică ritmică în Spania! Elena Dosca: „Acest sport este pentru mine totul!”

Elena Andreea Dosca este un nume sonor în gimnastica ritmică regională și națională a Regatului Spaniei. Chiar și Google este plin de rezultate atunci când cauți numele adolescentei cu rădăcini basarabene. La numai 14 ani, discipola Clubului Ritmica Santander a reușit performanțe de excepție în cadrul competițiilor de gimnastică ritmică, clasându-se de fiecare dată pe locuri de top. Câte roade ascunde povestea Lenuței, aflați chiar din mărturiile ei!

„ASTĂZI, ACEST SPORT ESTE TOTUL PENTRU MINE”

„De mică mi-a plăcut gimnastica ritmică. Toată lumea îmi spunea că sunt foarte flexibilă și, chiar dacă încă nu înțelegeam exact în ce constă, îmi doream foarte mult să fac acest sport. Deoarece îmi plăceau foarte mult și dansurile, pe la 5 ani părinții m-au înscris la dansuri moderne, ca puțin mai tirziu, la doar un an, să mă înscrie la școala municipală din Santander, la gimnastică ritmică. La scurt timp după ce am început antrenamentele la școala municipală, antrenoarele mele au observat elasticitatea pe care o aveam și cu cât drag mergeam la antrenamente. Mi-au propus să fac parte din Club Ritmica Santander, unde continui și până în prezent. Am facut probele tehnice, pe care le-am susținut cu succes și în așa fel a început dragostea mea față de acest sport, care astazi e totul pentru mine.”

ARTĂ ȘI SPORT:  O COMBINAȚIE DELOC UȘOARĂ

„Probabil vizionând la televizor, gimnastica ritmică poate părea simplă, însă nu este deloc ușoară. În spatele fiecărei mișcări, fiecărui element stau ore și ore de muncă și multă dedicație. Se lustruiește fiecare detaliu până când elementele complicate par simple și ușor de executat!”

CELE MAI IMPORTANTE PERFORMANȚE

· Podium la turnee, competiții autonomice și naționale    

· Locul X la Campionatul național de la Pamplona (2019)

· Campioană la TURNEUL INTERNȚIONAL „AURA” din Tenerife (2021)

· LIGA Cantabra: an de an mă mențin pe locul de campioană în liga Cantabra. Anul acesta am fost proclamată campioana cu aparatul „panglica”

 · DIPLOMĂ NAȚIONALĂ: Locul VIII a Campionatul Spaniei (aprilie 2022) la Zaragoza (la doar 0.30 de podium) din 159 de gimnaste participante.

Necatând la toate aceste succese, sunt încă foarte multe trepte de urcat, la care am încă foarte, foarte mult de lucru!”

UN RITM DE VIAȚĂ GALOPANT

Ritmul de viață pe care îl duc este destul de intens, mai cu seama că, pe lângă programul individual pe care l-am făcut totdeauna, sezonul acesta m-am lansat și în gimnastica de grup, în echipă. Prin urmare, am mai multe turnee, competiții, campionate și deplasări continue. Disciplina și perseverența pe care le-am luat din acest sport, le aplic și în alte activități cotidiene. Deși fac zilnic antrenamente a câte 2-3 ore (înainte de campionate și turnee chiar dublu), înțeleg că am și o responsabilitate academică care nu e mai puțin importantă, de aceea mă strădui să-mi administrez timpul așa încât să le reușesc pe toate. 

În ceea ce privește aspectul fizic, din punctul meu de vedere, este important. Nu mă refer neaparat că e nevoie de o dietă strictă (niciodată nu am facut-o), este fundamentală o alimentație sănătoasă. În cazul meu, genetica a fost generoasă și nu a fost nevoie niciodată sa depun mult efort pentru a mă menține în formă.”

COSTUME DIN SPANIA, RUSIA, UCRAINA SAU MOLDOVA

Costumul are un rol foarte important pentru mine și în general în acest sport. Deoarece nu e doar o haină ce transmite eleganță și stil exercițiului, ci și un element ce intră în calcul atunci când juriul evaluează performanța gimnastei. De aceea este ales după stil, muzică, aparat. Majoritatea costumelor mi le coase o meșterită de aici din Cantabria. Altele sunt comandate din afară, de exemplu din Rusia, Ucrania, unul din costume mi l-a cusut chiar o doamnă din Modova.😊”


PĂRINȚII - CEI MAI IMPORTANȚI SUPORTERI

„Le mulțumesc întâi de toate părinților, pentru că mi-au oferit oportunitatea de a cunoaște acest tip de sport. Le sunt foarte recunoscătoare pentru sacrificiile și efortul pe care îl depun ca să-mi pot trăi vocația. Le mulțumesc că mă însoțesc mereu la toate competițiile și mă susțin indiferent de rezultatul obținut. La fel și antrenoarelor mele, care au știut să descopere talentul din mine, au avut încredere în el și investesc tot efortul, profesionalismul și dragostea pentru a putea obține rezultatele propuse!”

Îți urăm performanțe mari și în continuare, Lenuța!!


Photo credit: Club Ritmica Santander, arhiva personală, RFEG

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lilia Vizitiu, drumul la Medicină de Familie, la propriul cabinet de Medicină Estetică în Cantabria: „Mizez pe rezultate naturale și de lungă durată!”

În paralel cu munca de ani de zile în cadrul Centrului de Sănătate Polanco, în calitate de medic de familie, Lilia Vizitiu ne anunță cu bucu...